• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Snake

V.I.P
Poäng: 297
Blev medlem
15 December 2014
Meddelanden
404
Mottagna reaktioner
120
Poäng
297
Historiskt skuldsaldo är också en form av anmärkning och står kvar i 3 år efter att den först registrerades... Så om ditt skuldsaldo nu är reglerat och registrerades i Mars 2017 försvinner den från UC nu i Mars 2020 annars inte.
Sitter bara kvar 2 år inte 3 som anmärkningar
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

nyfiken

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
13 Oktober 2011
Meddelanden
216
Mottagna reaktioner
115
Poäng
297
"Det går dock inte att bortse ifrån att man faktiskt har 3 års tid på sig att ta hand om den betalningsanmärkning som kan bli till ett skuldsaldo. Under dessa 3 år bör man givetvis göra allt man kan för att bli av med sin skuld så att den aldrig behöver dyka upp som ett skuldsaldo."

Fast det där stämmer ju inte överhuvudtaget. En skuld behöver verkligen inte vara tre år gammal för att bli skuldsaldo.
 

Aeon

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
30 Oktober 2019
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
"Ett aktuellt skuldsaldo kommer att finnas som sådant under en månads tid. Om man inte betalar sin skuld under denna månad så övergår det aktuella skuldsaldot till att bli ett historiskt skuldsaldo."

Jag betalade min skuld till KF ca 2veckor efter att den skickades in till KF.
Ett historiskt skuldsaldo i 24 mån uppkom.
 

nyfiken

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
13 Oktober 2011
Meddelanden
216
Mottagna reaktioner
115
Poäng
297
"Ett aktuellt skuldsaldo kommer att finnas som sådant under en månads tid. Om man inte betalar sin skuld under denna månad så övergår det aktuella skuldsaldot till att bli ett historiskt skuldsaldo."

Jag betalade min skuld till KF ca 2veckor efter att den skickades in till KF.
Ett historiskt skuldsaldo i 24 mån uppkom.
Precis, det där stämmer ju inte heller. Vansinnigt dålig info.
 

Aeon

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
30 Oktober 2019
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Historiskt skuldsaldo 24mån perioden borde väl börja ticka ner månad för månad den dagen man betalar sin skuld till KF, dvs f.o.m dagen då man inte har skuld till KF.
 

Snake

V.I.P
Poäng: 297
Blev medlem
15 December 2014
Meddelanden
404
Mottagna reaktioner
120
Poäng
297
Historiskt skuldsaldo 24mån perioden borde väl börja ticka ner månad för månad den dagen man betalar sin skuld till KF, dvs f.o.m dagen då man inte har skuld till KF.
Står ju bara under vilka månader man haft det så tror nästan att ha man haft det under säg februari så måste det går till mars 2 år senare för att det ska försvinna och det då inte spelar någon roll vilken dag det blev betalat utan har du haft det 1 gång under månaden så räknas hela månaden
 

Otto84

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
193
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Skumt. Jag har ju hört att kreditbetyget kan bli sämre om man flyttar. För mig blev det bättre. Gick från 21,2 till 20.0 när folkbokföringsadressen uppdaterades. Inte mycket men alltid något.
 
M

MHU

Gäst
Poäng: 0
Skumt. Jag har ju hört att kreditbetyget kan bli sämre om man flyttar. För mig blev det bättre. Gick från 21,2 till 20.0 när folkbokföringsadressen uppdaterades. Inte mycket men alltid något.

Tror mitt också sjönk vid flytt. Från 24,9 till 22,5.

Vad har du för förutsättningar i övrigt?
 
H

Hedlund

Gäst
Poäng: 0
Skumt. Jag har ju hört att kreditbetyget kan bli sämre om man flyttar. För mig blev det bättre. Gick från 21,2 till 20.0 när folkbokföringsadressen uppdaterades. Inte mycket men alltid något.

Vissa postnummer är bättre än andra...
Flyttar du från 163 73 till 182 53 sker underverk med ditt postnummer...
 

Erton

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
20 Augusti 2019
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Mitt kreditbetyg vart uppdaterat inatt, från 1% till 0,5% det är bättre betyg än när jag var helt blank. Då hade jag 0,7%
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp